איך להיות צלם לחתונה

בניגוד למקצועות אחרים, לקריירת צילום חתונות אין דרך מבוססת. במקום תארים או חניכות, צלמי חתונות מגלים את הקריירה בדרכם הייחודית, עם סיפור ייחודי משלהם. עם זאת, ללא מדריך קריירה מוצק, אתה עלול למצוא את עצמך במהרה במסלול קשה, נשרף ותוהה היכן הכל השתבש. במאמר זה, נשען על הניסיון שלנו של למעלה מעשר שנים בתעשייה כדי לעזור לצלמים חדשים למפות מסלול יעיל לקראת הפיכתם לצלם חתונות, והכל תוך שנה אחת. נסקור את השלבים הבאים:

ציר זמן (חודשים 1-3): בדיקת המים ותחילת העבודה

השתמש בשלושת החודשים הראשונים כדי למצוא דרך לפרוץ לתעשייה תוך כדי בניית כישוריך. אמנם אפשר להתחיל בעצמך כצלם מוביל, אבל יש כמה יתרונות לעבוד עבור צלמים אחרים.

1. התחל עם סיוע

סיוע בפגישות אירוסין וחתונות היא הדרך הטובה ביותר להתחיל את קריירת צילום החתונות שלך. זה נותן לך הזדמנות לצבור ניסיון מעשי, לקבל הצצה לאופן שבו עובדים אנשי מקצוע מבוססים, ולהבטיח שאתה באמת נהנה מכל התהליך לפני שאתה משקיע בכל הציוד, ההשכלה, החברות וההוצאות העסקיות הנדרשות.

חֲתוּנָה

כתוב אימייל מנומס אך מותאם אישית ושלח אותו לכמה שיותר צלמים באזור שלך כדי לצאת לשם ולצבור ניסיון. כמו כן, הצטרפו לקבוצות צילום מקומיות והשתתפו באירועי רשת כדי לפגוש צלמים פוטנציאליים שייקחו אתכם תחת כנפיהם.

2. קבל את הציוד הבסיסי שלך

לאחר שעזרת בכמה חתונות, התחל לבנות תיק עבודות משלך. כדי להתחיל, רכשו סט ציוד בסיסי. במידת האפשר, שקול לקנות מצלמה משומשת או מהדורות הקודמים. כמו כן, שקול עדשות צד שלישי כמו סיגמא וטמרון כדי לחסוך מעט כסף. הגבל את השדרוגים שלך עד שהמיומנות וההכנסה שלך ישתפרו.

3. תרגל עם חברים ועשה צילומי מבחן

צילומי מבחן תכליתיים מספקים הזדמנויות להתאמן במצבי לחץ נמוך. בנוסף, אם תבחר את שוק היעד והרשת הנכונים, אלה יכולים להפוך ללקוחות הראשונים שלך ולשגרירי המותג אי שם בהמשך הדרך.

4. התחל אתר ומדיה חברתית

אחרי שיש לך קבוצה של תמונות המתאימות לפורטפוליו, קבע שם עסק ושם דומיין והחליט על בונה האתר שלך, הלא הוא מערכת ניהול תוכן. אנו ממליצים לפתוח את כל חשבונות המדיה החברתית שלך גם בשלב זה כדי לוודא שאתה תובע את שמך בכל הרשתות הגדולות. התחל חשבונות בנושאים הבאים:

  • פייסבוק עסקים
  • טוויטר
  • פינטרסט
  • אינסטגרם

ציר זמן (חודשים 3-8): ירי שני ולמידה

אתה תבחין שרוב ההתקדמות לקראת הפיכתך לצלם חתונות מקצועי מתרחשת בין 3-8 חודשים כשאתה מתקדם ומקים מספר מרכיבים מרכזיים בעסק שלך.

5. הפוך ליורה שני

עם תיק עבודות שיכיל את העבודה שלך וקצת ניסיון תחת החגורה שלך, המשך את הצעד הבא בקריירה שלך והתחיל להרוויח כסף אמיתי בתור יורה שני. פנו לאותם צלמים שעזרתם להם לראשונה וגם לצלמים חדשים תוך שימוש באותה גישה של דואר אלקטרוני, מדיה חברתית ורשתות אישיות כדי להשיג את הופעת הצילום הראשונה שלכם.

צלם חתונה

לפני הופעת הצילום השנייה הראשונה שלך, וודא שאתה מבין היטב מה הציפיות והתפקידים שלך ליום החתונה. רוב הצלמים המובילים רוצים שהיורים השניים שלהם יתעדיפו את הדברים הבאים: הכנת חתן, תמונות שושבינים, תמונות עיצוב חתונה ורגעים צילום עיתונות לאורך היום.

6. הגדר את העסק שלך

לפני שאתה לוקח על עצמך הופעות צילום לידים, וודא שאתה מקים עסק לגיטימי בהתאם לחוקים המקומיים שלך. לא לעשות זאת יכול להפריע לך להנחית חתונה. לדוגמה, מקומות חתונות רבים בארה"ב דורשים מהצלמים להיות בעלי ביטוח אחריות כללי לעבודה במקום שלהם. אתה יכול גם לסכן את הנכסים האישיים שלך ללא מבנה הביטוח והעסק המתאים. אתה יכול ללמוד עוד על הגנה על עצמך באמצעות חוזים וביטוח.

7. לחדד עם החינוך

לאחר שליטת בירי שני, קח צעד אחורה כדי להעריך את כישוריך בתור יורה מוביל. האם יש לך את השליטה הדרושה בפוזות, תאורה, יצירתיות, ניהול זמן וכישורים אחרים כדי לבצע בהצלחה את החתונה שלך? אם לא, או אם אתה מרגיש שאתה צריך שיפור באחד או יותר מהתחומים הללו, המשך בחינוך המקוון שלך בסדנאות החתונה שלנו.

8. צמצם את תיק ההשקעות שלך

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שצלמים עושים היא השארת תמונות ישנות, מיושנות או באיכות נמוכה יותר בתיק העבודות שלהם. התאמן עם יותר חברים ועשה יותר צילומי מבחן כדי להגביר את איכות תיק העבודות שלך. עד עכשיו, אתה אמור להיות קפיצת מדרגה מעבר לרמת המיומנות שהייתה לך כשעשית את סבב צילומי המבחן הראשון שלך, והתיק שלך צריך לשקף את זה.

9. הגדר את התמחור והחבילות שלך

תמחור הוא תמיד נושא חם בקהילות צילום, והרכבת חבילות תמחור היא משהו שצלמים רבים נאבקים בו. חקור ולמד נושאי תמחור שונים, כולל את הדברים הבאים:

  • יוקרה מול רכישות צרכניות
  • תמחור מבוסס עלות
  • מחקר תמחור מתחרים
  • פרדוקס הבחירה
  • עוגני מחיר

10. עבוד על שיווק האתר שלך

עכשיו, כשיש לך ניסיון, השכלה ותיק עבודות מהוקצע, הגיע הזמן להזמין מקום. למד ויישם את 11 הדרכים האלה לשווק את עסק הצילום שלך:

צַלָם
  • הפניות של לקוחות צילום
  • הפניות ספק/רשת
  • קידום אתרים ושיווק תוכן לצלמים
  • מדיה חברתית לצלמים
  • שיווק וידאו
  • מדריכים ורישומים מקוונים
  • פרסים, תכונות ופרסום
  • שיווק בדוא"ל
  • מתנות ושיווק צדקה
  • אירועי נטוורקינג אישיים ותערוכות
  • מודעות בתשלום – מדיה חברתית, אדוורדס ועוד

ציר זמן (חודשים 8-12): הזמנת וצילום ההופעה הראשונה שלך

זה הזמן להיכנס במלואו למושב הנהג ולהמשיך מיצירת הקשר הראשון עם הלקוחות ועד להצגת התמונות שלהם (ואולי מכירת תוספות אלבומים או אמנות קיר).

11. הזמינו וצלמו את סט החתונות הראשון שלכם

כאשר הלידים מגיעים ממאמצי השיווק שלך באינטרנט, עבדו על תהליך המכירה וההזמנה שלכם. זה המקום שבו הכישורים הרכים שלך כמו תקשורת והבנה תופסים את הבמה. ככל שתצליחו להבין טוב יותר את הלקוחות שלכם ואת החזון שלהם ליום חתונתם, כך תוכלו לבנות את האמון שלהם מוקדם יותר ולהתחיל להזמין חתונות.

בתחילה, היזהר לא לקחת על עצמך יותר ממה שאתה יכול לעמוד בו כדי שתמיד תוכל לספק חוויה של 5 כוכבים. כל לקוח צריך להרגיש כאילו הוא הלקוח היחיד שלך. ככל שהניסיון שלך יגדל ותפתור את כל ההפרעות בתהליך שלך, תוכל להגדיל את העסק שלך ולבצע הזמנות נוספות.

ציר זמן (חודשים 12+): זיקוק ושיווק

לאחר שצילמת בהצלחה מספר חתונות, עליך לסקור את התהליך שלך כדי לזהות ולטפל בתחומים הדורשים שיפור. לאחר מכן, כשתהיה מוכן, תוכל להגביר את מאמצי השיווק שלך כדי להביא עוד לידים.

12. התעלה על הציפיות והשתמש באלו כדי לשווק

בנוסף לעלות על הציפיות של הלקוח שלך עם שירות לקוחות, שאפו ליצור תמונות שהן גם משמעותיות ללקוחות וגם בעלות השפעה ויזואלית למטרות שיווקיות. לאחר מכן תוכל להשתמש באותן תמונות שהדהימו את הלקוחות הקודמים שלך כדי לשפר את תיק העבודות שלך ולמשוך לידים חדשים.

צלם לחתונה

סיכום

צילום חתונות יכול להיות קריירה משתלמת ומתגמלת, אבל צריך הרבה יותר מסתם תשוקה ומצלמה נחמדה. אנו מקווים שמאמר זה ישפוך מעט אור על התהליך וייתן לך מושג גס כיצד להשיג הצלחה בתחום תחרותי ביותר.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן