הנה טיפים פשוטים שתוכלו להשתמש בהם בקלות כדי לשפר את תיק הצילום!
1. שמור על עבודתך מעודכנת
זה נשמע כמו עניין לא מובן מאליו, אבל כשאתה עסוק זה מחליק מהרשימה. תיק העבודות שלך הוא תמונת מצב של כל המסע שלך.זה אומר ללקוחות מי אנחנו, עבודה שאנחנו יוצרים ושיתופי פעולה שביצענו. כידוע, סגנונות משתנים והרבה יכול להשתנות בעבודה במהלך השנה. אי עדכון תיק העבודות שלך אומר ללקוחות שייתכן שלא עבדת על עמלות כלשהן לאחרונה, או שלא הסתעפת לנסות סגנונות/נושאים או פרויקטים חדשים.

בעולם הפרילנסרים תמיד יש תקופות עמוסות ותקופות יובש, אבל תמיד נוכל למלא כל כישוף יובש בצילומים אישיים וליצור עבודה שאנו מרגישים שחסרה בתיק העבודות . קבלת אביזרים חדשים, רקעים חדשים, נסיון תאורה חדשה, צילום סוגים שונים של אוכל יכולים גם לשנות את האופן שבו רואים אותנו כצלמים ולמשוך לקוחות חדשים. קרא עוד על איך להיות צלם עצמאי כאן.
שמירה על תיק ההשקעות שלך מעודכן לפחות כמה פעמים בשנה זה מאוד חשוב. אתה יכול לכוון פעם בחודש, או פעם ברבעון. אם אתה סופר מאורגן ואתה יכול להעלות אותם תוך כדי יצירתם! כלל אצבע טוב לשיפור תיק הצילום שלך הוא לשאוף אליו הוא העלאתם לתיק העבודות שלך במקביל לשיתוף באינסטגרם.
2. אל תפרסם רק את העבודה האהובה עליך
תיק העבודות הוא למעשה הצגת העבודה והעבודה הטובה ביותר שתופסת את מה שאנו יכולים לספק ללקוחות. לקוחות עשויים לרצות או לא רוצים לראות מגוון, תלוי מי הם ומה הם מחפשים. עסקים קטנים נוטים לא לדעת הרבה על היתרונות והחסרונות של הצילום, אבל יש לקוחות מסוימים שכן. ולזה אתה צריך לדאוג.
סוכנויות ומנהלי אמנות ירצו לראות את המגוון שאתה יכול ליצור. עכשיו, תארו לעצמכם שיש להם עמלה והם רוצים מושגים אחרים לגמרי. הם צריכים לראות שהצלם שהם בוחרים יכול להתמודד עם שתי המשימות האלה כדי שיוכלו לספר סיפור גדול יותר.
למרות שאתה עלול להרגיש התנגדות, וודא שאתה מפרסם מגוון עבודות ולא רק את התמונות האהובות עליך. זה לא אומר שאתה מפרסם עבודה שאתה לא מרוצה ממנה או שזה לא הכי טוב שלך. הוספת מגוון תעזור לך לשפר את תיק הצילום שלך.
3. צור ערכת נושא לעקביות
שמתם לב פעם שאנחנו 'וואו' על תיקים מסוימים ולא על אחרים? אבל העבודה טובה באותה מידה. זה בדרך כלל בגלל שהעבודה הוצגה בצורה מגובשת, עקבית ומספרת נושא דומה. אתה יכול פשוט לחשוב על זה שהעבודה פשוט 'הולכת' ביחד.
זה יכול להיות פשוט כמו:
- מַצַב רוּחַ
- תְאוּרָה
- בהיר או כהה
- אוכל מתוק ואוכל מלוח
- פלטות צבעים
יצירת הלכידות הזו תשפר את תיק הצילום שלך, אבל תראה את מגוון העבודות שאתה יכול לעשות. זה גם מאפשר לעבודה לשחק אחד את השני ולחזק כל תמונה.
4. הצג שילוב של זוויות ויחסי גובה-רוחב
לא רק שלקוחות ירצו לראות שאתה יכול לצלם מגוון זוויות, הם ירצו לראות שאתה יכול גם להלחין ולעצב מגוון רחב של יחסי גובה-רוחב. בימים אלה, אתה יכול להידרש ללכוד כמעט כל יחס רוחב-גובה בצילום אחד. עם מודעות אינטרנט, מובייל, FB, סיפורי IG [1], באנרים באינטרנט, יש הרבה יחסי רוחב-גובה שאפשר לבקש מאיתנו לתפוס.
אתה צריך להעלות ולהציג גם אוריינטציות לרוחב וגם לפורטרט בעבודה שלך. זה יראה ללקוחות שאתה יכול לצלם ולהלחין עבור מגוון הצרכים שלהם, וזה גם משחק היטב בתיק עבודות. מוסיף קצת מגוון ויכול לשבור את האחידות ולשפר את תיק הצילום שלך בצורה משמעותית. זה גם חיוני להראות שאתה יכול לתפוס מגוון של זוויות. ישר, ל-45 מעלות ומעל.
מגזינים, אולפני הפקה ומנהלי אמנות יחפשו זאת כסטנדרט. אז אם יש לך תיק מלא בתמונות תקורה, נסה להוסיף כמה 45 מעלות כדי לפרק את זה ולהראות מה אתה יכול לעשות. אם אתה מזהה פערים בזוויות שלך, רשום אותם והקדיש זמן לצלם אותם עבור הפרויקטים האישיים שלך. שימוש בחצובה בצילום יכול גם לעזור מאוד ביצירת זוויות והוספת פרטים תוך כדי צילום של אובייקטים שונים.
5. הצג שילוב של מצבי רוח וסגנונות תאורה
חשוב להראות שאתה יכול ליצור גם עבודה בהירה וכהה וגם צבעים וגוונים עונתיים. הרבה פרסומים מייצרים עבודה המוכתבת על ידי עונות השנה, כך שהיכולת להראות שאתה יכול לצלם תמונות לכל מצב רוח ועונה היא חשובה ומהווה דרך קלה לשפר את תיק הצילום שלך.

אם אתה יכול, נסה גם לקבל כמה תמונות שמראות שאתה יכול לרתום את האור בדרכים שונות. כלול עבודה הלוכדת אור קשה ורך כאחד. קרא עוד על צילום בשחור לבן כאן.
6. צור גלריותנגישות בקלות
לקוחות פוטנציאליים בדרך כלל עסוקים מאוד. במיוחד ארט דירקטורים. הם רוצים להיות מסוגלים לראות במהירות את העבודה שלך ולדעת הכל עליך. המלכודת בקיום גלריות מרובות כמו; 'בהיר', 'כהה', 'אוכל 1', 'אוכל 2' זה שהם לא תמיד יגלו שיש לך גלריות אחרות או אפילו טורחים לגלול בכולן.
לדוגמה. פנית לאמנות דירקטור באמצעות דואר אלקטרוני. הם לא מכירים אותך ונמצאים בעיצומו של דדליין. תיתקל בדוא"ל שלך ולחץ על תיק העבודות שלך כדי להציץ במהירות. הם גוללים תוך 20 שניות ועוזבים. אתה חושב שהם עברו על כל 4 הגלריות שלך ששברו את העבודה שלך? התשובה היא לא.
7. בחר נושא מינימלי ובאמת גורם לתמונות לבלוט
יש כל כך הרבה תבניות מהנות לאתרי אינטרנט, באמת יפות עם פעמונים ושריקות. אבל עבור הנושאים המוגדרים עבור צלמים ותיק העבודות שלהם, הם תמיד עוסקים בהצגה של העבודה שלך באור הטוב ביותר שלה. אתה באמת רוצה לגרום לתמונות ולמותג שלך לבלוט וזו אחת הדרכים הפשוטות ביותר לשפר את תיק הצילום שלך.
בחירת ערכת נושא או תבנית המאפשרת לתמונות שלך להיות התכונה היא מה שאתה רוצה לשאוף אליו. הסחות דעת מינימליות, מינימלית טקסט, ללא פרסומות, ללא גלגול IG או ציוץ להסיח את הדעת – רק 100% מהעבודה שלך. בדרך כלל, תיק העבודות שלך צריך להיות כמו דף נחיתה.
אין באמת מקום אחר שאפשר ללחוץ עליו לצפות בתמונה עצמה ואולי בסרגל העליון שלך. גם בחירת צבעים ניטרליים תעזור לצבעים בתמונות שלך לבלוט ולא להתנגש. זה חשוב במיוחד באוכל מכיוון שיש מגוון כזה בצבעי המצולמים מצלמים.
8. אפשר שיתוף חברתי
פלטפורמות כמו פינטרסט עדיין חשובות מאוד כדי שהעבודה שלך תראה לאנשים שרוצים להעסיק אותך. ככל שהתמונות שלך ישותפו יותר, כך יותר לקוחות פוטנציאליים יראו את זה. חלק מהצלמים בוחרים להשבית קליקים ימניים באתרים שלהם כדי שאנשים יוכלו לשמור את התמונות שלהם.
היכולת לשתף את העבודות שלך ישירות מהמקור והיכולת להחזיר אנשים לתיק העבודות שלך היא דרך מושלמת לשפר את תיק הצילום שלך ולקבל תשומת לב.
9. תן שם לתמונה שמך ו'צלם אוכל'
מתן שם לתמונות שלך הוא גם כל כך חשוב. כאשר התמונות שלך משתפות ל-Social ו-Pinterest, או אפילו אם הן מופיעות בחיפוש בגוגל, יש הזדמנות כל כך מבוזבזת לחשיפה ו-SEO אם התמונות שלך נקראות: 'IM_9765'.
זה לא רק שיטה מומלצת לקידום אתרים שהשם שלך מופיע בכותרת הקובץ, אלא זה גם יאפשר לראות אותך כצלם. בכל תמונות הפורטפוליו שלך, תן להם שם: 'מנה/מתכון שמך צלם אוכל'.
כמו למשל: רחל קורינק צלמת אוכל פבלובה.
אתה יכול אפילו להרחיק לכת ולכלול את העיר שבה אתה גר כדי שתוכל להעלות אותך בתוצאות חיפוש תמונות בפינטרסט או בגוגל. זה די חובה אם אתה רוצה לשפר את תיק הצילום שלך ואת האופן שבו זה נראה באינטרנט.

10. בחר ערכת נושא שגוללת בקלות
בהתאם לנושא או לתבנית שלך, הגלריה שלך תפעל בצורה שונה מאוד באופן שבו היא מציגה את התמונות שלך. אבל בסופו של יום בלי קשר ליופי, הדבר החשוב ביותר הוא שהנושא שלך יהיה פונקציונלי. אתה רוצה שכל משתמש יוכל ללחוץ על תיק העבודות שלך במהירות ובקלות, וזו אחת הדרכים הקלות והפשוטות ביותר לשפר את תיק הצילום שלך. זה זהה גם לנייד וגם למחשב שולחני.